Vores vision er, at vi gennem et trygt fællesskab og
med udgangspunkt i den enkelte elev
vil danne og uddanne livsduelige medborgere
Eleven i centrum - Med den enkelte elev for øje skræddersyr vi et skoleforløb, der tager udgangspunkt i den enkelte elevs forudsætninger. Herigennem vil vi i en anerkendende ramme fremme elevens selvværd, selvtillid og selvindsigt.
Livsduelighed - Vi hjælper eleverne med at udvikle sociale, emotionelle og praktiske færdigheder, der gør dem i stand til at håndtere de ændringer, udfordringer og muligheder livet byder på.
Trygt fællesskab - Gennem et mangfoldigt miljø præget af psykologisk tryghed giver vi eleverne mulighed for at indgå i små og store fællesskaber.
Vi "stilladserer" elevernes relationsdannelse gennem hele deres skoletid.
Vi skaber trygge, forudsigelige og sammenhængende overgange for eleverne ved skolestart, når de skifter afdeling og ved afslutning af deres skolegang.
Vi samarbejder tæt med forældre og eksterne samarbejdspartnere, så vi som system slår ring om den enkelte elev.
Dannelse - Vi danner eleverne til demokratisk deltagelse ved at træne deres evne til selv- og medbestemmelse.
Vi giver eleverne værktøjer til at kunne mestre medborgerskab og indgå aktivt og solidarisk i fællesskaber.
Uddannelse - Vi har ambitioner på elevernes vegne og arbejder hen imod at alle elever får en afgangsprøve. Samtidig giver vi eleverne mestringsstrategier for fremadrettet læring, så de kan opnå deres fulde potentiale.
Vi søger at give eleverne faglige såvel som personlige kompetencer og tager udgangspunkt i zonen for nærmeste udvikling i vores undervisning.